Haber

BMW’nin Kıdemli Yetkilisi Çin ile İşbirliğinin Önemini Vurguluyor

BMW i3 elektrikli otomobiller, 23 Haziran 2022’de kuzeydoğu Çin’in Liaoning eyaleti, merkezi Shenyang’ın Tiexi bölgesindeki BMW Brilliance Automotive’in (BBA) Lydia Fabrikasının açılış töreninde görülüyor. (Fotoğraf: Yang Qing/Shenyang)

BMW’nin üst düzey yetkililerinden Oliver Zipse, BMW’nin her zaman Çin’i “ikinci evi” olarak gördüğünü ve Almanya’nın Çin’den ayrılması gerektiğini savunanlardan olmayacağını söyledi.

Zipse, şirketinin “Kabul etmek yargılamaktan daha iyidir. Çin ile bir şeyler yapmak, günlük meselelerde hüküm vermekten daha önemlidir” görüşünde olduğunu da sözlerine ekledi.

LAS VEGAS, 8 Ocak (Xinhua) — Alman otomotiv devi BMW AG Yönetim Kurulu Lideri Oliver Zipse, şirketinin Çin pazarı ve güçlü inovasyon kapasitesi nedeniyle Çinli ortaklarıyla işbirliğini derinleştirmeye devam edeceğini söyledi.

Zipse bu açıklamayı, Pazar günü Amerika Birleşik Devletleri Las Vegas’ta sona eren 2023 Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (CES) Xinhua ve diğer Çinli haber kaynaklarıyla yaptığı bir röportaj sırasında yaptı.

Dört gün süren etkinliğe 170’den fazla ülke ve bölgeden 3.200’ün üzerinde katılımcı katıldı. Fuara aralarında TCL, Lenovo, Hisense gibi tanınmış markaların yanı sıra startup’ların da bulunduğu yüzlerce Çinli şirket katıldı.

Zipse, BMW’nin her zaman Çin’i “ikinci evi” olarak gördüğünü ve Almanya’nın Çin’den ayrılmasını savunanlardan olmayacağını söyledi. Zipse, şirketinin “Anlaşmanın yargılamaktan daha iyi olduğuna inandığını da sözlerine ekledi. Çin ile bir şeyler yapmak, günlük meselelerde hüküm vermekten daha önemlidir.”

Zipse, BMW ve Çinli ortakları arasındaki işbirliği motivasyonunun her iki taraftan da kaynaklandığını belirterek, “Birincisi pazar, çünkü Çin zaten BMW için en büyük pazar. Diğeri ise inovasyon, çünkü BMW’nin geliştirme stratejisi uygulanamıyor. Çin’den ilham ve yenilik olmadan.”

Havadan çekilmiş fotoğraf, BMW Brilliance Automotive’in (BBA) Çin’in kuzeydoğusundaki Liaoning eyaleti, Shenyang’ın merkezindeki Tiexi bölgesindeki Lydia Fabrikasını gösteriyor, 23 Haziran 2022. (Fotoğraf: Yang Qing/Shenyang)

Zipse, “Teknoloji dünyasında olan birçok şey Çin’den çıkıp dünyaya yayılıyor” ifadelerini kullanarak, BMW’nin aralık ayında Çin’de lanse ettiği son elektrikli lüks sedan i7 serisinin bunun en güzel örneği olduğunu sözlerine ekledi.

Zipse, “Arka koltuk eğlence sistemi için özel bir ilham kaynağı vardı, Çin’den ilham aldı, ancak sonuçta bu, elbette bir dünya arabası,” dedi.

Zipse, Çinli otomobil üreticilerinin yazılım ve donanımı yapay zeka ile nasıl birleştirdiğini öğrenmek için son altı ayda 10 farklı Çin yapımı araba kullandığını söyledi.

“BMW Group’un geleceği çok açık: dijital, elektrikli ve döngüsel. BMW Group’un geleceği ayrıca Çin’deki varlığımızın büyümesi ve daha da geliştirilmesinde yatıyor. Çünkü Çin, üç stratejik alanın da başkanıdır.” zip. Bunun Çin’in ulusal politikalarıyla mükemmel bir uyum içinde olduğunu görmekten memnuniyet duyuyorum” dedi.

Zipse, BMW’nin “gelecek nesil” için önemli bir adımı temsil eden Çin’den ilham alan yeni bir modelin lansmanı ve Shenyang üretim üssünde iki büyük genişleme projesinin tamamlanması da dahil olmak üzere BMW’nin 2022’de Çin’deki gelişimindeki başarılarını kutluyor. Ayrıca takdir.

Zipse ayrıca BMW’nin bir sonraki adımının Çin’deki dijital ve elektrikli Ar-Ge ve üretim planını ve şirketin BMW’nin Shenyang üretim üssündeki güç pili üretimini artırmak için 10 milyar yuan’ı (yaklaşık 1,46 milyar ABD Doları) teşvik etmek olduğunu duyurdu. yatırım planını açıkladı.

Zipse’ye göre Pekin, Şanghay, Shenyang ve Nanjing’de genel merkezleri bulunan BMW, Almanya dışındaki en büyük Ar-Ge ve inovasyon ekibini kurdu. BMW’nin Çin’de hâlâ araştırma ve geliştirme, dijitalleştirme, elektrifikasyon ve diğer alanları kapsayan inovasyonla ilgili işlerde çalışan yaklaşık 3.200 çalışanı bulunuyor.

Zipse, “Daha az değil, daha fazla işbirliğine ihtiyacımız var. Aynı zamanda küresel zorluklara da cevap olmalı. Küresel zorlukları ciddiye alırsanız, daha fazla işbirliği, ayrıştırmanın tam tersidir” dedi.

Alman şirket yöneticisi, “Ayrıca yeni uluslararası engellere değil, daha çok açılmaya ihtiyacımız var. Uzun süredir devam eden Alman-Çin otomotiv ortaklığının, her iki taraftaki yetenek ve kaynakların nasıl ortak faydalar yarattığını gösterdiğini düşünüyorum” dedi.

Zipse, “Ülkelerimiz arasındaki güçlü ilişki, işbirliğimizi geliştirmek ve derinleştirmek için büyük bir temel oluşturdu. Elbette zorluklar olacak, ancak iyimseriz ve uzun vadede iyimser kalıyoruz. BMW Group olarak aktifiz. Kazan-kazan sonuçlarının desteklenmesi ve Çin’in yüksek kaliteli büyümesine katkıda bulunmak için Çinli ortaklarımızla yakın bir şekilde çalışmayı dört gözle bekliyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu